hoya högt o lågt...

Ibland inser man att man kanske är liiiiiiiiite fanatisk...
Planterade om lite hoyor som stått på rotning och andra som i princip försöker krypa ur krukan i jakt på mer jord till rötterna. Tog bara de som var i verklig nöd för jag har lärt mig att om man är för snäll mot hoyor blir det inga blommor. De vill stå lite tångt men när det är mer rötter utanför än i krukan får jag förnbarma mig över deras nöd. Iaf insåg jag att jag har måååååååååååånga hoyor, trots att inte alla klarat sig genom flytt o vinter.  Fyrtioen stycken här på nedervåningen o jag orkar inte gå upp och räkna just nu men det är en hel del där med, tur att de flesta är små sticklingar o när de växer till sig blir det trångt...
Men det är skönt med tåliga blommor, de här har överlevt en hel del vanvård när barn och annat tagit all tid o ork.
För övrigt har jag annat än hoyor i fönstren... sambon refererar till det hela som "din dj-la djungel"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0