hönsmys...

Idag har vi gjort tak på hönsgården... Så nu fick hönsen komma ut o lufta sig.Tyvär saknas den lilla detaljen med utgång från hönshuset ännu så vi fick bära ut hela gänget.  Inte helt uppskattat men utelivet var spännande.. Barnet o jag tog en glass i hönsgården och jag hade en höna i knät, rätt mysigt... iaf än  så länge innan hönsgården är inbajsad.
När sambon motorsågade sig igenom väggen för att göra en hönsingång hittade han ett humelbo så det blev ingen ingång men rejält griniga humlor... Vi fick bära in hönsen igen nu på kvällen.
När jag orkar skall jag ladda över bilder o se om de blev bra, har fotat både barn, höns o ankor.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det där med hönor är ett gissel har jag förstått. Grannen har blivit av med flera stycken när hon släppte ut dem i våras. De är instängda i en hönsgård, så troligen har en duvhök tagit dem. Då satte de upp ett ribbtak av härsor.. efter en natt var ytterligare 3 borta. Då var det uppgrävt en gång under staketet! Numera köper jag äggen på ICA, för hon har så få. Trist och tragiskt. hoppas ni har bättre tur! PS. du har väl sett hos mig att du kan få receptet på tekakorna...?

2008-07-01 @ 08:32:06
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0