Böcker från A till Ö - W

Malins bokfemma har gått i graven men återuppstår så att säga i en annorlunda form. Saxar från Malins blogg:

"Första bokstaven ut blir W. Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. Jag hoppas att det finns någon sommarlovs-/semesterfirandes boknörd därute som vill delge sina val!"

För mig var inte W den enklaste bokstaven att börja med direkt.
Barbera Woods böcker har jag läst med förtjusning även om jag kan tycka att de är lite väl lika varandra emellanåt. Hon skrev iaf om Maria Magdalenalegenden långt innan DaVincikods-hysterin.
We need to talk about Kevin (vi måste prata om Kevin) - Lionel Schriver  hör till de där böckerna jag har tänkt att jag skulle läsa men hitills har jag inte ens lyckats bära hem den.


edit; n har jag rättat min trötta felskrivning så nu står det woods och inte nån hybrid mellan det och Voors. (som för övrigt skriver fantastiska böcker hon med) 


Kommentarer
Postat av: Ylva

Mäh! Vi har ju helt olika smak! För övrigt heter hon Voors och är en av de bästa författare jag vet.

2008-06-27 @ 20:33:26
Postat av: Ylva

Alltså, jag menar, jag tycker inte att de är lika varandra hennes böcker och i så fall gör det mig inget. Tycker verkligen du ska läsa "Vi måste prata om Kevin". Den är överraskande och otäck.

2008-06-27 @ 20:35:49
Postat av: maria

ja, vi har olika smak... och NEJ det heter hon inte, det finns både barbara voors och barbara wood

2008-06-27 @ 23:55:46
Postat av: Ylva

Ja, men du har ju skrivit Woors! Henne har jag inte läst så då ska jag inte uttala mig.

2008-06-28 @ 09:44:38
Postat av: Cecilia

Jag tycker att Minette Walters är bra. Men rätt läskiga.

2008-06-29 @ 23:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0