kulturfyra om romanfigurer

veckans kulturfyra, borde vara lätt men jag kan inte komma på nått vettigt alls känns det som. Kanske skall skylla på värmen?  

1. Vilken romanfigur står dig nära?

2. Vilken romanfigur hatar du?

3. Vilken romanfigur skulle du vilja skriva ett brev till?

4. Vilken romanfigur skulle du vilja hade en blogg?

Romanfigur går ju att byta ut mot seriefigur eller filmperson, eller någon annan uppdiktad person.

1. Vilda bebin... den har jag hemma visa dagar (kan bara inte kläcka nått bättre utan en veckas betänketid känns det som)
2. kan inte komma på någon jag hatar men jag kan ofta bli väldigt irriterad på personer i böcker. Just nu försöker jag läsa "en shopaholics dagbok" o jag blir bara vansinnigt irriterad på huvudpersonen.....  kan inte uppbåda minsta sympati för hennes problem o undrar varför jag envisas med att läsa den. Vilket jag knappt gör eftersom jag lagt den i bilen... där jag inte kan läsa om inte bilen står still men det kan vara bra att ha i färjeköväntan.
3. kan inte komma på någon just nu...mitt intellekt har visst råkat ut för härdsmälta...
4. Stephanie Plum kanske? (hjälten i Evanovich serie) Borde iaf bli en kul blogg... Upptäckte att både Mary Russel (Laurie R King) och Odd Thomas (dean koonz)  har hemsidor iaf...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0