kulturfyran med böcker o bibliotek i fokus

Dags för kulturfyra igen, den här veckan var den rätt lättbesvarad för min del.. *s*

1. Hur skaffar du de flesta av de böcker du läser? Köper eller lånar? Köper inbundna böcker eller pocket?

2. Hur ofta går du på bibliotek?

3. På bibliotek finns ju ofta nuförtiden datorer att sätta sig vid och surfa och filmer att hyra också och en tidningshörna. Där brukar också arrangeras konstutställningar. Utnyttjar du bibliotek till något mer än låna böcker?

4. Och ja: vilken bok läser du just nu?

1. Lånar på biblioteket och köper pocket eller second-hand... Fackböcker hamstrar jag på rean o enstaka gånger unnar jag mig att handla till fullpris när jag absolut inte kan hålla mig.
2. minst en gång i veckan... Det optimala har ju varit när jag har jobbat så jag varje dag kan botanisera o släpa hem guldkorn.
3. Helst vill jag ju utnyttja dem som arbetsgivare...  men jag brukar vara rätt bra på att utnyttja utbudet.
4. "fördjupade studier i kaosfysik" (M Pessel) men det går trögt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0