Bokstaven B

Vidare i Malins bokutmaning. Det gäller att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till. Nu har turen kommit till bokstaven S. Och fortfarande får jag löjligt svårt att minnas vad jag läst... Märkligt att det skall vara så svårt att kunna komma ihågi grunden enkla saker?
Doroth Sayers - Hennes deckare var första steget på en fördärvlig bana... jag läste aldrig deckare innan men plötsligt känns det som det nästan är det enda jag läser? Måste ha nått att göra med att jag nästan blev kär i Lord Peter någonstans som pre-tonårig bokmal.
Så går en dag ifrån vårt liv o kommer aldrig åter - Jag är ett inbitet Gardell-fan även om detta kanske inte är en favorit. Hoppas att han snart kommer med en ny roman...
Sandvargen- Ljuvlig filosofisk varelse i Åsa Linds bok, en sån låssaskompis vill jag också ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0