kulturfyra om romanfigurer

Veckans kulturfyra!
1. Vilken litterära figur skulle du vilja vara? Från film eller litteratur, eller serietidningen eller från musik eller opera. Var som helst ifrån.

2. Finns det någon romanfigur - eller filmfigur eller seriefigur - du tycker är lik dig?

3. Finns det någon bok som fångar dig så när du läser den att du känner saknad när du läst klart boken. Som en värld du vill vara kvar i?

4. Finns det någon författare du skulle vilja tillbringa en hel dag tillsammans med? Vem i så fall?

1. Det brukar växla, har ingen sån där ständig favorit...
2. Ior? O så Sally Santesson då... den ultimata rollmodellen för en bibliotekarie ;-)
3. Oh ja! Det händer ganska ofta o det är väl delvis därför man läser?
4.men vilka hopplösa frågor, jag kan ju inte bara välja ETT alternativ på nån.
  Dorothy Parker visserligen död men man skulle vilja uppleva hennes rappa repliker live (å andra sidan hade hon förmodligen skrämt slag på mig o supit mig under bordet på två glas), Barbro Alving är jag nyfiken på det verkar ha varit en klok kvinna, Jonas Gardell (se där inte bara döda poeters sällskap) men jag skulle bara bli rysligt blyg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0