djurpark igen

VIP-ade förbi en låååååååååång kö in till Borås djurpark idag, plötsligt kändes säsongskortet som en riktigt bra investering.  H uppskattade verkligen att titta på alla djuren. Märks att hon blivit större o fattar på ett annat sätt vad det är frågan om. Favoriterna just nu är tiger och så bondgårdsdjuren.... o så HÄSTARNA då (jag har lyckats väldigt bra med min indoktrinering.
Trevlig dag förutom alla getingar, alla rökare som inte ser nått fel i att röka mitt i folkmassan (jag håller på att hosta ut lungorna, tål verkligen inte cigarettrök efter att jag var gravid med H) o så irritationen över alla puckade barn o vuxna på barnens zoo. Fattar inte att de inte kan ha en djurparkspersonal där som kan styra upp det när ungarna jagar runt efter de stackars djuren?
Som vanligt kan jag tänka mig att knycka med mig halva djurparken hem...  Pärlhönsen förde ett dj-la liv o sambon stirrade på mig "är det SÅNNA du har i kläckaren?" Jajjamensan, det är det men vi får ju se hur det går. har haft dåligt resultat på mina kläckningar utom med maranäggen där det blev full pott.

Giraffer är tydligen effektiva betesdjur - man kanske skulle gräva diken i gräsmattan o låta dem ta hand om klippningen?

lejon! 

vänerko

avrundat med lite grisklappning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0