det piiiiiiiiiper!

under Kajsa alltså. Hejja Holger, han körde inte med lösa skott som jag var lite orolig för. Hon väser varnande åt mig om jag kommer för nära men jag fick en skymt av ett ägg som håller på att spricka. Spännande! hoppas nu att det går vägen så jag får ett gäng kantarellfotade myskanksällingar som fnattar runt här. Gärna övervägande honor med så jag kan spara dem o ha gott om snigelätare här. Bör ju köpa in en ny hanne till dem bara men det tar vi när jag vet att jag har några ankor...
Idag har jag varit o stängt av vändningen på kläckaren. Undra just om det blir några pärlhöns? sambon hoppas nog på fiasko, han har hört dem i Borås djurpark o undrar vad jag skall med ojudet till. 

Kommentarer
Postat av: Sonja

Oj vad spännande. Undrar hur många gässlingar det blir av äggen.

2008-08-11 @ 09:15:20
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0