bokstaven K

Malins bokutmaning rullar vidare. jag ligger lite efter men här kommer mina svar till bokstaven K

King - både stephen King (som satte outplånliga intryck när jag läste honom i mellanstadiet) och laurie R King vars "russel"-serie jag älskar
Kärlek och uppror - en lyrikantologi av Widerberg och Artén, där har jag hittat många guldkorn i tonåren, känns som en perfekt inkörsport till lyrik.
Kay scarpetta - hur sjutton kan man få sin huvudperson att utveckas till en tråkig och stel kliche? Är det inte meningen att man skall gå åt andra hållet isf o få dem mer personliga. Cornvell har blivit astrist att läsa numer...

Kommentarer
Postat av: Ann

Håller med om att de sista böckerna Cornwell skrivit om Kay Scarpetta blivit mindre bra än de tidigare. Har annars varit den författare jag håll't koll på och läst allt av. Den sista bra, var Flyg fula fluga, men de två därefter, får inte mer än betyget läsvärd.

2008-08-20 @ 16:30:49
URL: http://annbookworm.wordpress.com/
Postat av: Sonja

Jag håller med om Scarpetta. Läste allt av Cornwell tidigare, men har missat några nu på slutet. Nu provade jag just Flyg fula fluga och blev rätt irriterad på Scarpettas person. Jag måste nog läsa om någonting gammalt och se om det är hon eller jag som förändrat mig ;)

2008-08-20 @ 21:52:31
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0