tröttmössa

Hade jag fått välja hade jag sovit en timme till... men katten ville ha frukost o väckte barnet som hade sovit alldeles färdigt. Inte förhandlingsbart så det var bara att kravla sig upp ur sängvärmen. lite ruggigt nu på morgonen, har nog varit på gränsen till nattfrost ute så ännu en punkt dyker raskt upp på "att göra"-listan. måste ta hand om alla krukväxter på sommarbete innan de fryser ihjäl. Förrförra sommaren var jag för lat o offrade nästan hela pelargonsamlingen. det svider lite att tänka på men då var jag för trött för att orka bry mig
Är aningen mör efter gårdagens tripp till stora staden. Först en riktigt rask promenad för att hinna till bussen och sedan affärsrace. Affärer var sidigt när H väl gav upp o somnade. Innan dess hann jag iaf prova skor på damen. Så nu är hon ekiperad med både vinterkängor och höstskor. Hon kan inte gärna springa runt i sina fina vita sommarsandaler in i november även om vi lyckas få henne att behålla skorna på. fina, röda vinterstövlar blev det till slut o H har redan hunnit riva upp dem ur påsen och provgå nu på morgonen.
Kikade på soffor och det mesta var värdelöst, IKEAsoffan fanns dock kvar.... den kommer att ta upp hela rummet men det är bra, då kan man bo i den med gott samvete. Vi blir tvugna att bo här läänge för jag tror inte att man vill flytta på den i onödan *s*
Blev iaf seg av alla äventyren. Idag kravlade vi oss upp, pottade barnet och klädde oss för frukost. Rutiner som jag kan göra halvt i sömnen.. trodde jag iaf... men när jag lyfter ner barnet efter frukosten o hon kravlar upp i knät är hon aldeles blöt i baken. misstänkt blöt som om blöjan läckt... en snabbkoll visar att jag har GLÖMT SÄTTA PÅ NÅN BLÖJA! Tur att jag inte hönsade till det så igår när vi gick på stan *s* Bara att byta byxor på barnet o den här gången kom blöjan på.
Är lite stolt över mig. Gick en sväng på panduro utan att behöva handla något... De papper jag spanat på i katalogen kändes inte alls lika intressanta live. Förresten är det pysselmässa i helgen, då kan jag klämma på stämplar och göra upp planer på allvar. Förmodligen shoppa lite med. Inte för att jag har råd med några utsvävningar men ett par papper till slinker säkert med hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0