motgångar i vardagen

Ibland känns tilvaron beströdd av små hinder... Inte tillräckligt allvariga för att man skall tappa allt men irriterande som att försöka köra rollerblades på knagglig asfalt.
Alla "plupparna" (eller vad man skall kalla de små stiften som skall hålla uppe hyllplanen i bohyllorna) är väl dolda någonstans i kartongkaoset. Så böckerna får bo i kartonger ett tag till (utom dem som barnet plockat upp o strött över golvet)
klagade ju över kollektivtrafiken efter att ha misslyckats med at tåka buss och avrundade dagen med att köpa bröd som visade sig passera best föredatum samma dag. *morr* Man tror liksom att de skall ha lite koll hos de stora kedjorna och att man inte skall behöva vara så vaksam som i vår lilla skruttaffär.
Tänkte sätta mig o scrappa lite, trots all stress var det inspirerande att gå på pysselmässa o kika MEN jag kan för mitt liv inte hitta korten... de är nedpackade nånstans naturligtvis. Fotoskrivaren är inte inkopplad så det är en bit kvar tills jag får nått att scrappa med. Suck!
Inga stora saker men rätt irriterande, speciellt när de klumpar ihop sig...
Nu skall jag göra ett tappert försöka att laga till en lammstek som fått ligga i ett hörn av frysen o skämmas tills jag vågade mig på den. Gå den också åt pipan får vi väl äta gorbys eller nått - o chips *s*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0