lika lågt som glocalnet?

vi hade en fantastisk helg men just nu känns det som batterierna är urladdade. Har svårt att känna mig riktigt entusiastisk inför något och alt känns krångligt och besvärligt. Känner mest för att gå i idé. Inget blev bättre av att H varit på extremgnälligt o klängigt humör o sambon har haft ont i en tand.
Tror mycket beror på att nätterna varit bökiga det sista. först vå nätter på madrasser på golvet i torpet (första natten gick bra, andra natten ramlade H av ett otal gånger och jag vaknade ännu fler.  Har inte lyckas sova ikapp det än.
Men idag var vädret fint och jag tog barnet i sele och hunden i koppel så ble det långpromenad. Visserligen fick i gena över en kohage (eller om det var tjurar, jag  ville inte ha dem så nära att jag kunde se säkert) men annars var det en rätt lyckad promenad. Misstänker att man kan gå runt hagen med men orken tog slut o jag ville mest hem så det får jag forska i sedan. Hunden badade ioa alla diken o pölar han hittade och är rätt nöjd, barnet vägrade gå många meter i taget men blev inte fullt så grinig som tidigare i veckan (kul förresten att krypa under eltråd med en liten filur i sele på mage... gissa om vi kommit ut fort om kreaturen närmat sig?) Själv blev jag iaf motionerad men fortfarande halvgrinig. Nöjd med att ha kommit utanför dörren iaf.
Dagens andra storverk var att ringa runt o försöka boka en golvslipmaskin. Första stället svarade ingen och jag gav upp när jag väntat medan över tjugo signaler gått fram. Nästa stäle hamnade jag i en telefonkö med skvalmusik, telefonisten ick inte tag i nån från uthyrningen ch jag hade fått nog av Tom Jones kärleksfulla råmande så jag gav upp. Nu på eftermiddagen lyckades jag boka en maskiin men var ytterst nära att glömma boka kantslipen. Puh, kunde blivit stor succe.
Får se om i faktiskt får slipat nu, vore skönt att kunna flytta in på allvar, kunde kanske hjälpa upp humöret. Nu känns det mest som man vill ligga på soffan o glo, tyvärr har vi ingen soffan innan golven är klara... Så jag fastnar framför skärmen när inte dottern aktiverar mig. Gnöl! Vore det inte för att ingenting mer händer innan golvslipningen skulle jag lämnat dottern till sambon och tagit sovmorgon hela helgen (jag kan ju iaf inbilla mig det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0