snart 18 månader...

Imorgon firar vi ett o ett halvt år som familj. Känns som det på en gång rör sig om mycket kortare och mycket längre tid... I tisdags träffade vi en liten bebis*, knappt en månad gammal. har nästan svårt att minnas att H varit SÅ liten - Nu är det så tydlligt att hon inte är någon bebis längre. Kroppsformen har redan blivit den där lite kalviga, långbenta och ibland är hon så fruktansvärt förståndig så man blir förvånad. igår hjälpte hon till att duka! Det slutade visserligen med varsinn gaffel och alla knivarna på min tallrik men både jag och fadern var tillbörligt imponerad av hjälpen. det är fruktansvärt spännande att lyssna på henne nu föräven om hon inte säger så mycket begripligt så hör man att det börjar dyka upp saker som låter rätt. Hitills säger hon Där, tack, katt, papp (pappa)och mam... får hon tag i en telefon säger hon hej med *s*
Ångrar bara att jag varit så dålig på att skriva upp när hon gjort olika saker... Första tanden mins jag minsan när den kom men resten av gaddarna har jag missat att skriva upp ordentligt. Blir så suddigt efter ett tag även om det var stora händelser när de inträffade.
hittade mammas almenacka från 1974, hon var betydligt bättre på att skriva upp dom små milstolparna. bara att tacka så mycket för att jag if kan läsa om det även om jag har så mycket jag skulle vilja fråga henne om.
Hon hade skämt bort H nått fruktansvärt om hon bara hade fått chansen.


*Bebisen var jättesöt och hade jag inte varit så förkyld hade jag norpat den lite... men lite bebissjuk blev jag visst iaf. Är lätt att glömma bort vilket jobb det var *s*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0