grubbeltrött

Det blåser isande genom märg o ben och lite, lite snö från igår ligger kvar.
Är så less på att allt skall kännas motigt, jobbigt o trassligt. Vill ha ork att faktiskt njuta av det som är kul. Göra roliga saker o inte bara måsten.
Idag har jag tvättat, plockat leksaker och kört in ved förutom att promenera till gula lådan och lägga på en bunt brev (dags att skicka flyttkort även till dem som inte har mail). Men emellan grubblar jag mig hispig. Vad skall jag egentligen göra med mitt liv då? Har sökt ett jobb som jag uppenbarligen inte får, hade inte räknat med det heller men hade hoppas på att iaf få komma på intervju. Nu känner jag mig bara ratad... Det är så svårt att ladda om och söka fler jobb, tjänster som men kanske egentligen inte vill ha eller som man inte är i närheten att vara kvalificerad för. Men jag längtar ju samtidigt ut i verkligheten emellanåt. Funderar på vad jag skulle kunna jobba med utom bibliotek men det är bara blankt... det är ju det här jag faktiskt kan och ibland inser jag att jag dessutom är rätt bra på den (iaf när jag hamnar i rätt sammanhang). Vore ju skönt att dra in lite pengar med, föräldrarpenning är bra men det blir inte mycket att shoppa loss för.
Sedan fick vi besked om att vi inte får dagisplats på dagiset (ja, ja förskola heter det...) här förrän till sommaren men vi kan få i en annan ort i kommunen från januari och så stå kvar i kö här hemma. Morr! känns ju bökigt med tanke få att hon bara kommer att få gå fyra timmar om dagen. och så en inskolning till...
Nu skall jag gå och laga mat...  men just nu är jag som sagt så trött på att man får göra om samma saker hela tiden, varje dag, varje vecka och det är ibland knappt så att jag märker att det blir helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0