dagsplanering...

Idag skall vi INTE gå till öppna förskolan... det är ungefär allt jag har bestämt så längt. Hs sociala fostran får lösas på annat sätt men jag vill inte byta förkylningar idag. speciellt inte som vi har haft en natt med tre timmars skrikande innan läggning och det sitter i även om det blev lite sovmorgon idag.
Måste ringa och fråga femtielva saker om dagisplatsen med. Måste ju nästan tacka ja till den för alternativet är att gå hemma utan pengar fram till sommaren och dessutom tappa SGIn.  lockar inte...
En fundering är om vi skulle ta en skogspromenad och kika efter lite lingonris, vitmossa och kottar till advent. Hunden skulle uppskatta det och det ser iaf ut att vara soligare och finare väder idag än igår.
Måste städa undan nån mer kartong idag, skulle vilja få fram lite ytor så jag med gott samvete kan sätta mig och pyssla lite. Dels har jag enpysselsats med hjulkortshjärtan från panduro som skulle vara fint att få gjord innan jul och dels har jag samlat på mig femtielva idéer till nya scrapLOs. Tyvärr skulle en del av dem kräva lite mer PSpillande än jag behärskar för tillfället men det skall väl lösas på något vis. Måste helt enkelt få tid att göra något kul igen bara för att mn känner för det.
Har iaf hittat en bok som jag orkar läsa mer än en sida, Explosivt byte av Janet Evanovich är kanske inte nobelprislitteratur direkt men den är underhållande i all sin fånighet...  Jag har varit så dålig på att läsa de senaste åren så nu är svenska översättningarna ikapp mig igen. En period läste jag dem på engelska för att det inte kom fort nog på svenska. Är det åldern tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0