Visst finns det gudar i Alabama

Arlene har inte åkt hem ett enda lov sedan hon flyttade från Alabama. Tio år har hon hållit sig borta, det var en del av hennes avtal med gud.. nu verkar det som om avtalet är brutet eftersom det förflutna plötsligt står och ringer på hennes dörr. Ihop med spökena från det förflutna och hennes pojkväns ultimatum återvänder hon till orten som hon växt upp på och så envist hållit sig borta från. men vad var det egentligen som hände den gången? Gick saker till precis som hon trodde och är det fler än hon själv som inte berättat allt de vet om vad som hände?
Ibland faller man för boktitlar som låter klatchiga. Tyvärr är det ofta så att titeln visar sig vara det bästa med hela boken i de fallen. Det gäller inte för Joshilyn Jacksons bok. Lite speciell i både stil och upplägg kanske och jag kan i efterhand lätt analysera hur berättelsen byggs upp men det som betyder något är att jag kan strunta helt i det när jag läser, jag köper det mesta och låter mig sköljas med, lite nyfiken på hur hon till slut skall få ihop allt. Saker och ting är inte alltid som man tror...

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9170014310

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0