regndanser behövdes inte...

...så vi hoppade över det där med små grodor och hela majsångsbiten. Ville inteböka med att löva och allt i hällregnet. Fick mina skor dyngsura genom att gå en runda på jakt efter blommor så H skulle få en krans. Rätt bortkastad möda eftersom enda sättet att över huvud taget få på henne den var att någon höl fast i armarna annars lyckades hon sopa bort den innan den ens landat på knoppen. Kransen blev fin iaf... får se hur suddiga korten blev när jag hinner ladda in dem.
I år firade vi ute hos min mormor. Försökte få med sambons syster dit men de hade andra planer fick istället celebert besök av Co J som var på väg uppåt landet.
Annars var det ett evigt skvalande på midsommarafton.... planerna på att duka gemensamt långbord med släktingarna i kåken brevid regnade bort, vi fick titta till deras fest lite senare på kvällen istälet.
C o J lyckades hitta fram men när de körde in på gårdsplanen öppnade himlen sig på alvar o regnet hällde ner så man knappt kunde se dem... De trotsade skyfallet o tog sig in i huset så vi kunde dra igång med sillen. Efter maten hade regnet lugnat ner sig o gett upp för ett tag så vi kunde ta en promenad till vattnet. kändes som ett lagomt firande. Speciellt när vi var över o tittade till andra husets midsommarfest med en annan medelålder o en annan ljudnivå. hann iaf tjattra lite med släktingar man knappt sett de senaste åren o modigt slänga mig in i deras singstartävling. Klådde iaf sysslingen som fått mig att ställa upp även om han skyllde det på att jag fått välja låt ;-) Sedan packade i in oss i bilen o åkte hem eftersom barnet haft en väldigt händelserik dag o knappt haft tid att sova. Tanken hade arit att vi skulle sova över men eftersom vädret var blötare än vårt firande övergav vi de planerna o det var rätt gott att komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0