Nytt år nya löften?

Är det för sent för nyårslöften?
Lovar hur som helst att skärpa till mig och läsa poesi igen, inte ens lilla H kan vara SÅ aktiv att jag inte hinner klämma in lite poesi? Saknar ju den där kicken som orden kan ge hos mig. Lite som en djäkligt bra cappuchino efter en alldeles för lång vända på stan, allt bara blixtrar til och blir så begripligt och iaf skenbart enkelt. skulle behöva det.
Behöver över huvudtaget orden igen.
Behöver sätta ord på tankarna om inte annat för att den processen tvingar mig att skapa nått slags ordning på vad det är som snurrar runt inne i skallen. Är inte bara bebisdimma även om det helt klart är där fokus ligger (fokus i dimman? NU blev det lite väl flummigt?)
Behöver nått slags verktyg för att hitta tillbaka till en identitet som inte bara är mjölkbar och serviceinrättning. Man kan aldrig stiga ner i samma flod två gånger eller hur är det de säger? Men jag måste nog fundera lite på vilken baddräkt jag skall välja och vad katten som finns på andra sidan floden och om jag överhuvudtaget vill bada där...
Ja, det är flummigt. Blir lätt det när man sovit mindre än sex timmar på nätterna den senaste veckan och ägnar dagarna åt att vara på helspänn för att förhindra kvävning, fallolyckor och annat roligt som ett krypbarn glatt kan riskera.
Nu skall jag göra en kopp kaffe, hitta nått som går att äta till middag för den här familjen och när sambon kommer hem skall han få kvallitetstid med dottern för då skall jag ägna mig åt mina försummade vänner; Dorothy Parker, Wendy Cope, Werner Aspenström och Hjalmar Gullberg. Vi börjar där iaf.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Kära nån! Det var mycket liknelser med vatten där. Har du sett I en annan del av Köping? Där är en mupp som vill ha kaffe hela tiden... Inga kopplingar till dig för övrigt ;-)

2007-01-30 @ 11:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0