schlagerspektakel.

Hepp! Nu har jag överträffat mig själv på två punkter. Dels har jag varit ifrån barnet fem timmar i sträck och dels har jag vågat ta bilen in till stan och parkerat i P-hus!!! Låter inte som nått stort steg men för min del så var det enormt... Fast det var lite läskigt att få tjuvstopp i rampen upp.... Tog ett tag innan jag redde upp det men jag kom därifrån utan att köra in i nån annan bil... Skickade SMS till sambon framme och parkerad".
Sedan hittade jag Y och biljetterna utanför scandinavium, tvingade henne att följa med tillbaka till p-huset och lägga in väskan i bilen och sedan till scandinavium. Vi börjar bli veteraner och gick inte till våra platser klockan sju, satte oss på McDonalds och tog en glass istället. Konstaterade att det inte kunde bli nån efterfest för jag skulle hem och amma... Kunde ju ta med oss folk istället, det finns plats i en kombi varpå samtalet spårade ut... Redan då hade vi roligare än alla andra. Den ultimata raggningsrepliken "du får följa med nu för p-huset stänger klockan tolv?" En uppdatering av askungen kanske
Försökte hitta våra platser men misslyckades. Knödde oss genom en rad, hittade platserna men då hade vi råkat flytta en sektion så det var lite fel iaf... Smög oss tillbaka till utgångsläget och knödde oss in på en annan rad... (De måste ha älskat oss eftersom vi dessutom knödde oss ut innan alla börjat gå sedan)
Kan iaf konstatera att startfältet är bättre än i Jönköping.
Regina Lund fick mig att väsa till Y "titta där är Christer Fuglesang!" Får se imorgon om det inte snarare var abnorma polokragar de hade och inte astrounautdräkter (rymdblöja kanske - Regina verkar ju lite intensiv av sig?) Rätt OK låt men inget jag minns nu.
Lärarinnan fr Munkedal har en fin röst och en vacker ballad. Lite kaxigt med ett sånt framträdande när man inte är van vid så stor publik. Hör gärna mer av den låten men vet inte om den kanske är för lugn?
Jimmy Jansson… Njae, tror jag är för gammal för att charmas av honom eller låten. Fullständigt hopplösa rimanhopningar i texten.
Tjejgruppen Cosmo 4, med startnr 4, har en klatchig slagdänga som har lånat ett parti från ”like a prayer”. Lustan Lakejer låter som; Lustan Lakejer! Har hört det förr men jag tycker det är trevligt! Undrar lite över de illröda flygvärdinnorna i bakgrunden…
Jessica Andersson. Påklädd i år men fortfarande en menlös låt. Hade publikstöd men vete sjutton varför? Svante o Annelie. Ta BORT!!! Hopplös text med fel artister, låter mer sextiotal.  Lät bättre när kompositören sjöng den senare. Inget gott betyg för artisterna.
The Ark. Bra låt och det skulle förvåna mig om de inte går vidare. Lite nakenchock från en manlig artist dessutom. '
Tror på The Ark o Maria Lindberg men personliga favoriten är ändå LL just nu. Få se vad man tycker imorgon.

Kul iaf att ha hållit traditionen levande ännu ett genrep.

 


Kommentarer
Postat av: Ylva

Ja, nu tycker jag att du ska titta på TV. Jag tror inte jag kan göra det mitt i inflyttningsfesten men man lär väl få veta hur det gick sedan i alla fall. Heja Ark!

2007-02-10 @ 10:55:22
URL: http://www.yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0