Bebisskådning

Idag har vi varit på öppna förskolan och umgåtts med andra bebisar. Har blivit lite si och så med att besöka det stället tidigare men nu försöker jag komma iväg för det märks så väl att H tycker att det är kul med andra bebisar (och föräldrar) numer. Pratade lite med en mamma från min föräldrargrupp och vi konstaterade att plötsligt hörde våra barn till de stora nu när det var babyöppet (för barn under ett år) och att de såg så stora ut jämfört med de färska bebisarna. Var en liiiiiiiten där som inte var många veckor och jag har nästan glömt (förträngt) att H varit så liten.
Hon fylller hela nio månader imorgon! Får väl firas på nått sätt... Tre månader till och hon fyller ett helt år. Jag som jubilerade glatt när jag klarat att vara morsa i en hel vecka... Fått lite rutin iaf även om det genast blev väldigt intensivt att ha ett mobilt barn. Hon arrangerade "spjälsängen runt" igår när jag tänkte att hon skulle sova. Svårt att inte skaratta åt henne när hon är toknöjd för att hon lyckats gå längs tre fjärdedelar av sträckan... Hon hade nån form av "cage dancing" där med och den karriären hoppas jag att hon lägger på hyllan när hon blir äldre. Sedan övergick hon til att försöka ta sig från ena långsidan av spälsängen till den andra. Svårare än det låter om man vill hålla i sig under tiden och inte har så långa armar (bara om hon skall nå nått förbjudet) Hon somnade så småningom fast inte i egna sängen...  Skit samma, jag fick sova rätt bra så jag klagar inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0