karriärångest del 2

Altså, jag MÅSTE bli bättre på att formulera ansökningsbrev.... Kommer jag på intervju så klarar jag mig nog hyffsat men HUR skall jag lyckas sälja in mig? Är det det att jag inte är tillräckligt angelägen? Eller är jag FÖR angelägen? Eller bara dålig på att beskriva vad jag kan?
Det är SÅ frustrerande att inte få ihop det, jag uppfattar mig som bra på att uttrycka mig men varför kan jag inte få till det då?
Varit på intervju hos en rekryterare på konsultföretag idag, kändes ok men inte strålande. Fick flashbacks till veckorna på akademikerforum när vi skulle ha rollspel med anställningsintervjuer och det var så uppenbart att intervjuvaren då hade så mkt mindre koll på biblioteksvärlden än vad jag hade redan då... Nåja, det är nyttigt att bli påmind om hur det går till, går man inte vidare får man se det som nyttig träning. Det är kanske inte det ultimata jobbet för mig.
Måste få lite mer tid till må bra saker, tror inte jag har hållit i en pensel sen H föddes och skrivandet är reducerat till sporadiskt bloggande. Kanske skall vara tacksam för att jag inte har inspiration till patetiska kärleksdikter men jag skall bli bättre på att skapa utrymme för att vara kreativ, hinna leka lite...
Undra hur det gick med tidskriftsartikeln som jag skulle få publicerad? Har inte hört ngt men jag skulle få ett nummer när den kom ut, börjar misstänka att de diskret lyft ur mitt mästerverk innan pressläggningen *s*
Nepp, nu kanske jag skulle gå o bråka med photoshop... eller iaf med scannerprogrammet... eller så nått helt annat
eller bara flumma runt lite

Kommentarer
Postat av: Ylva

Det är inget fel på patetiska kärleksdikter och idag ska jag nog blogga min juldikt med alla nödrim som tänkas kan...

2007-12-12 @ 14:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0