Påskande

Det här har blivit en ovanligt godisfattig påsk, några kexchoklad o en påse rätt äckliga skumägg. Har inte orkat trängas med alla som vill tokhandla. Sambon o jag panikhandlade på torsdagen och då var det fantastiskt utplockat vad gäller påskmat. Vi la konstiga saker i vagnen och kom hem med en liten rutchkana till barnet. Denna plastpryl är stor succe men inte för våra ryggar. Tungt att lyfta upp barnet femtielva gånger... men hon lär väl sig klättra upp själv så småningom.
En påskfärgat illgul plastrutchkana är för övrigt precis vad man behöver när man svär över sin trångboddhet... Men barnet tycker om den o det var nyttigare än alla godispåskägg hon kommer att kräva framtida år.
Igår var vi hos C o J för att se hur de har det i sin nya bostad. Extra kul eftersom vi kikade på det huset när det var till salu. Blir verkligen skillnad med ny inredning. Trevligt sällskap som alltid, god mat och så kika på borat tills det blev mörkt nog för raketer. (Borat är för övrigt en jobbig film eftersom jag skämms så väldigt å allas vägnar att jag måste blunda för att lugna ner mig)
Idag har vi hälsat på hos min mormor och pratat med kusinerna som var på båskbesök. Trevligt men man hoppas att det kan bli en trevlig slappedag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0