pantamera!

Varför är det inte pant på bilar? Börjar tycka att vår trilskas lite väl mkt... bara hoppas att den håller ihop tills vi hittar en ny. Känns inte kul att köta reservdelar för en fjärdedel av bilens värde. Bilar o hus håller en sysselsatt och man riskerar inte att få bekymmer för vad man skall göra av pengarna.
Vi bytte (eh, sambon bytte, jag hejade på, barnet sov) till sommardäck igår. Nu snöar det... Hepp!
Intressant är dessutom att det fattas ett verktyg sedan bilen var på verksatn. Trodde liksom att de hade egna grejor där? Eller så har de inte det eftersom det dräller iväg dem i folks bilar och tar nått bättre där - vi hittade nämligen dubletter av en annan pryttel. Tror att de är riktiga skojare på det stället! Skall undvika den verkstan hädanefter... när verktyg försvinner o nya fel uppstår efter att de haft bilen ett par timmar (ACn har lagt av... o de har kampanjpris på att reparera AC på det stället. Märklig slump)

Kommentarer
Postat av: Johnny

Menar du på fullt allvar att ACn på en så gammal bil faktiskt fungerade? Det var imponerande! Fast jag vet ju inte HUR gammal bilen är, men på din text lät det ju som om den sett sina bästa dagar. Kollar man efter begagnade bilar på Blocket, är det ju ganska vanligt att man ser "AC finns men fungerar ej" även på bilar om inte är så där jättegamla. Min favoritfras på Blocket är dock "Däcksparkare undanbedes"…

Själv har jag inte haft bil på snart 17 månader. Skotade ju min underbara Citroën BX19 GTi då *snyft*. Det hade kostat mig kanske 10000 spänn att få den genom besiktningen och det kändes ju lite dyrt när jag gav 6500 kr för hela bilen… Lättare att hitta en begagnad likadan bil som nyss gått igenom besiktningen…
Ja, bilar…

2007-04-09 @ 12:06:34
Postat av: Maria

ACn reparerades förr-förra sommaren så den fungerade. ferrarin (eg forden) är fr 99

2007-04-09 @ 21:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0