manier...

Varför snöar jag in på nya hobbys som jag varken har tid eller råd med? Akvarierna slukar både el o tid även om jag inte köper så mkt till dem just nu (fast jag borde köpa ny pump till 160 liters nyss, helst igår). Hoyorna gör inte så mkt väsen av sig - de tar mest plats just nu men jag undviker att tänka på de sticklingar som lagt av i olika stadier av rotning o nytillväxt. Skall garanterat inte räkna ihop den summan som de hädangångna motsvar... Sedan kommer mina australienhoyor nån gång framemot maj o då hoppas jag att dollarn sjunkit som en sten eftersom de skall betalas i USD (jo, tyvärr skall de betalas, så min lista fick genomgå sträng bantning innan jag klickade iväg beställningsmailet)
Sen var jag på stämpel- o scrapmässa i helgen. Inte så lämpligt när man egentligen har köpstopp på pysselsaker. Hittade väldigt mkt roligt jag ville ha men lyckades behärska mig någorlunda. Hade med både sambo o dotter för att agera köpbroms men det gick dåligt eftersom jag lyckades parkera dem i ett hörn. Fast jag försvarar mig med att jag bockade av listan med saker jag siktat in mig på snarare än impulsköp. Sitter och funderar på om jag inte borde köpt ett par saker till men plånboken håller inte med. Tyvärr är det väl värre att hitta tid för att sätta sig o pyssla så när sjutton jag skall få leka med mina nya prylar är oklart. Får nöja mig med att klappa lite på dem så länge. Till skillnad från akvarierna o hoyorna mår pysselprylarna inte dåligt av nån månad i malpåse...


Kommentarer
Postat av: Ylva

Du verkar dessutom helt tidsförvirrad. Eller vad menar du med "borde köpa pump nyss" och "sedan kommer mina hoyor nån gång framemot mars"? Är det nästa år?

2007-04-04 @ 13:43:28
URL: http://www.yfronten.blogg.se
Postat av: Maria

att pumpen borde varit inköpt och installerad redan... Mars är utbytt mot maj som det egentligen skulle ha stått.

2007-04-06 @ 12:40:15
Postat av: Ylva

Som jag trodde med pumpen då. Tyckte du var lite väl tidigt ute om du beställt saker till mars nästa år...

2007-04-08 @ 22:28:19
URL: http://www.yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0