Ursäkta mig men hur hittar jag till navigationsavdelningen?

Hörde en säljare på mediamarkt hänvisa en kund till navigationsavdelningen - då hade jag lust att hoppa fram och fråga var den låg... Fast jag avhöll mig.

Våran GPS har inte riktigt fattat att den är ett hjälpmedel för att hitta rätt. För det första uppmanar den en att svänga vänster om vägen svänge. Det är ju hjälpsamt men jag tror att man skulle fatta så mkt ändå. Roligast hitils var när den envisades att vi skulle svänga på ett ställe där det uppenbarligen inte fanns nån väg och där man dessutom skulle över järnvägen så det syntes att om det funnits väg där var det längesedan. Vi struntade i den och då blev den hysterisk..
Off route! off route!
Proceed to route! (När man passerat stället där den vill svänga)
Just det är vansinnigt irriterande men kul. Menar OM man nu är vilse vill man ju har lite råd om HUR man skall kunna fortsätta till målet? Förresten tog det en kvart att övertyga manicken om att vi inte ville välja vägen som inte fanns... och igår hittade vi inte huset vi letade efter för vi hamnade på en liten skogsväg där det låg svarta sopsäckar slängda så det kändes inte så förtroendeingivande - men GPSen hade inga invändningar. Spännande resor blir det! Börjar förstå hur de som navigerar efter GPS med båt lyckas köra rätt upp på land. man skall nog inte lita helt på tekniken utan kika ut emellanåt och se vart man är på väg egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0