shoppingdag

Blähhhhhhhh! Idag har vi varit på mardrömsshoppning… Eller mardrömslik shopping kanske – mardrömmar brukar ju komma utan att man behöver handla dem.

Vi började med att titta på ett stort hus som vi nog inte ville köpa, nu vet vi att det vill vi inte. Bitvis fint och en del kul lösningar men alldeles för långt ifrån vad vi vill ha. Mäklaren måste varit ny, eller så tyckte han bara att vi såg ut som kleptomaner? Han rantade efter oss nästan var vi gick i huset. Tror att det blir svårsålt? Inte mkt folk på visningen heller.

På vägen dit spydde H dessutom en mindre fontän så jag fick sitta och torka kräk med våtsevetter innan bilstolen började lukta surt av spyor. Stackars H börjar nog bli stor nog att vara åksjuk för efter den laddningen var hon hur glad som helst.

Sedan skulle vi titta på ett annat hus i närheten men det hittade vi inte, när GPSen lurat in oss på en skogsväg som knappt fanns gav vi upp och vände. Man kan inte lite på vår GPS – det märks varför den var billig..

Sedan skulle vi titta på ny diskmaskin. Iväg till nyöppnade mediamarkt i Sisjön. Alldeles för mkt folk överallt *brr* och inte så mkt i diskmaskinsväg heller.  Bestämde att vi skulle äta nått och titta på andra ställen. Tog en kvart att komma ut från parkeringen! Låter inte mkt men med en villt skrikande bebis i bilen är det en evighet. Det var inte bara vi som var hungriga. Middag på hamburgerkedja och H smaskade nöjt på en gurkskiva riktigt länge innan hon försökte sno resten av min sallad. Sedan fiskade hon upp sugröret ur sambons milkshake och slickade i sig lite vaniljshake. Efter det var hon i sockerschock och skrattade så hon skrek när hon kom på att det var pappa som bar henne i selen så då kunde hon kika på mamma och busa lite. Ingen diskmaskin som vi ville ha där heller så vi fortsatte hemmåt, på felköp (det står faktiskt elköp på deras påsar –därav mitt nya namn på kedjan) hittade vi en vi kunde tänka oss, men de hade ingen inne. Det fanns en i sisjön… Sambon satte sig i bilen och körde dit. Jag vägrade åka mer bil på ett tag så dotter och jag gick planlöst i affärer men det enda jag ville ha var akvariefiskar och det skall jag inte ha fler av just nu så jag behärskade mig.

Sambon ringde och meddelade att han roffat åt sig sista diskmaskinen av den modellen de hade inne mitt framför ögonen på en tant. Stackar tant men jag är rätt trött på att diska så hon får väl köpa en annan modell om hon med är det. Så blev det ett pass på det tyska byggvaruhuset för att ha lite extra slangar och kopplingar och gud vet vad innan vi ÄNTLIGEN kunde åka hem. Är helt slut och tänker hålla mig till nätshopping  den närmsta tiden. Om jag bara hittade nått ställe som hade det jag vill köpa vill säga…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0