förkylt

Lilla H är förkyld igen stackarn. Vi har haft en intressant men lång natt, H har varit febrig och behövt ligga i famnen för att kunna sova lugnt. Då sover man inte så bra.. Jag sov tre timmar tror jag. Som tur är så kunde jag ta igen det på morgonen men man är omåttligt seg nu. Blir ingen yoga ikväll eftersom jag är helt slutkörd.
Har ägnat dagen åt att lyssna på "vägen till Jerusalem" och försöka hålla H på hjälpligt gott humör, febern gav sig på eftermiddagen och jag hoppas att den inte dyker upp igen. Kunde ju räcka med förkylning nu?
Blir släktinvasion i helgen så fördelen med förkylningen är att man kommit undan att städa. Är släktingarna det minsta snoriga så får de tälta utanför och vinka lite genom fönstret, inga långväga baciller till jul tack!
Hoppas att sambon hinner förbi affären - har ett desperat behov av julmust för att lindra mina plågor.  Har dessutom äntligen sett apotekarns på glasflaskor, då kan man bunkra och ägna sig åt sin last lite mer sansat än med en frestande en och en halvlitersflaskor (som om man inte skulle kunna dra i sig en back för fort...) Börjar ändå längta efter lite julstämmning.


Kommentarer
Postat av: sissi

Lilla gullet! Hoppas hon snart är frisk igen!!

Julmust är gott! Enda läsken jag får ner för övrigt, är ingen läskfan. Men en och annan julmust hör liksom till! ;-)

2006-11-25 @ 22:45:24
URL: http://sissilinnea.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0