Vit som marmor

Carina Burmans böcker är rätt speciella upplever jag det som. Tror att man antingen gillar eller inte när det gäller dem och jag är väl tillräckligt mkt litteraturvetare för att tycka att de är roliga? Eller så är jag för lite litteraturvetare för att fynka på näsan?
Nu när 1800-talsdektektiven och författaren Euthanasia Bondeson som hon presenterade i förra boken "babylons gator" dyker upp igen är det för mig ett kärt återseende. Jag gillar verkligen den omständiga och lite självgoda tonen och även om mördarens identitet inte är ett lika stort mysterium för läsaren som för detektiverna så känns inte läsningen som bortkastad tid.


http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9100111902&s=1

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej på dig!

Jag är journalist och skulle gärna vilja göra en liten intervju med dig om ett kul ämne. Berättar mer om du mailar mig: [email protected] (kryptiskt va! :))

Tjing
Caroline Engvall

2006-05-18 @ 08:37:53
Postat av: Ylva

Maria. Du måste berätta vad journalisten vill! prata fiskar, blommor, böcker, bebisar?

2006-05-18 @ 13:24:08
URL: http://www.yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0