Mammamaskin

Fick ett SMS från Y imorse; "har mammamaskinen startat för dagen?"
Hann aldrig svara på det man kan meddela att mammamaskinen inte stängs av, den går möjligtvis ner i stand-by-läge kortare stunder (dåligt med det i natt så vi tog oss en tupplur på soffan under eftermiddagen) men har hela tiden parabolanternner beredda för att uppfånga minsta pip....
Mammamaskin var annars rätt träffande för tillståndet de här första veckorna, man matar, byter blöjor och bär omkring på bebis större delen av tiden. Ibland kan man få kortare pauser för att hinna gå på toaletten, få i sig nått slags mat-aktigt eller kanske plocka ur diskmaskinen (har man riktigt tur hinner man plocka i skitig disk och starta den igen - då har man en effektiv dag) Idag hann jag precis fixa alla räkningsbetalningar innan dottern vaknade med ett illvrål. Är man varm, hungrig och har hela blöjan full så vaknar man inte på gott humör....
Skall bli oerhört intressant att se när förskingringskassan skall utreda min föräldrarpenning (och gärna betala ut den med tack!) De har inte ens begärt intyg på min nya inkomst och jag tänker inte finna mig att få ersättning baserad på deras senaste uppgifter om mig - från 1999, rykande aktuellt!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Visst är det ett bra ord jag hittat på åt dig? Min nya tradition är att morgonmessa (ännu ett nytt ord) nu när det är gratis.

2006-05-29 @ 10:58:58
URL: http://www.yfronten.blogg.se
Postat av: Maria

Ja, det är ett jättebra ord! Jag skulle svara på dina mess men jag är sällan vaklen medan det är gratis och så vill inte den dumma telefonen skriva som jag vill

2006-06-01 @ 23:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0