riddare och vägdårar

Har varit en sväng till västgötska Hova och bland annat kikat på deras riddarvecka (ungefär det enda som händer där på hela året). Kul att se folk aom klätt sig i medeltidsklädsel men slarvar med detaljerna. Som att ha blaffig klocka och örsnäcka till mobilen ihop med mantel och tunika. Tänkte egentligen ha kollat på tornerspel men det blev liksom inte av... kikade däremot på "riddarbyn" som mest var en marknad där de sålde lite av varje. Egentligen skall allt där ha medeltidsanknytning men det fuskas det en hel del med. Verkar gå fint så länge man sätter "riddar-" som prefix och kränger det hela iförd medeltidskostym. Fanns en del fint där med men det är jobbigt att gå på sånna ställen med barnvagn. Satsade på att klippa lite hälsenor och tänkte köra över "stadsvakten" eftersom deras trummande väckte barnet som äntligen sov men på det hela taget gick det fint. Iaf till jag bet sönder en tand.. Blir till att ringa tandläkaren och det kommer väl att kosta en del. Hoppas bara att lagningen går att fixa igen så jag inte behöver dra tanden. Deppar inte så mkt eftersom det inte gör ont utan mest är jobbigt då jag fick en rejält vass kant i käften av det hela.

Körde hem idag och det var kokhett och kryllade av husvagnar. Jag har inte kört så mkt de senaste månaderna men gjorde två timmar på raken. Märks att man är ringrostig så jag höll mig snällt bakom nästan alla vägsniglar fast herregud sicka dårar det finns. Två bilar kom bakifrån och blåste om karavanen framför. Den ene i en kurva med noll sikt och den andre på en raksträcka med möte....   Bara tur att det inte smällde! Senare möter vi en polisbil som kör om vid möte - och den var INTE på utryckning. Inte konstigt att polisen inte kan stävja folks idiotkörningar när de gör likadant själva.

Kom hem välbehållna trots både mig och mottrafikanterna och nu har man matat fiskar, tömt kattlåda och hittat ullöss på hoyorna...


Kommentarer
Postat av: Johnny Andersson

Hova har jag bara trevliga minnen av. Har ju varit där på skivmässa (Sveriges största säger en del) och skrivit autografer, som du vet... Det var ju en upplevelse i sig. Ett "fan" hade tagit med sig min CD upp ända från Skåne för att få min namnteckning på den och ändå har jag inte hört några efterkrav som följd av att jag skrivit under något jag vid tillfället ifråga inte kände till... =)


Johnny

2006-07-25 @ 21:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0