Välsignade ost

Den här boken har jag stått och hållit i många gånger och funderat på att läsa men det har aldrig blivit av. Har hört många som lånat den komma tillbaka och säga att den var bra men det tog över ett år att faktiskt få läst den själv. Upplägget är vansinnigt, två män på en irländsk gård som har ett litet mejeri som gör finsmakarostar. Den hemliga ingrediensen är att man anställer gravida flickor, utan någon annan stans att ta vägen, som mjölkerskor och de sjunger sound of music för korna under mjölkningen (och alla mjölkerskorna är vegetarianer). Dessa två herrar börjar oroa sig över vem som skall ta över verksamheten efter dem och så länkas två kantstötta människoöden ihop. Abby, som är dotterdotter till den ene mannen återvänder från den söderhavsö där hon levt med sin idealistiske biståndsarbetare till man och Kit, aktiemäklare på dekis, från New York som förlorat sin fru hamnar på gården Det är ett rätt udda persongalelri med alla de här karaktärerna, den ene av gårdens ägare är dessutom synsk och är övertygad om att allt kommer att ordna sig och att Abby och Kit är gårdens framtid. Fast det tilltänkta kärleksparet är inte riktigt med på noterna...
Visst låter det fullständigt vansinnigt när man berättar om det men det är en underbart söt historia och helt klart läsvärd. Författaren heter Sarah-Kate Lynch.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Verkar kul.Ska kanske försöka få tag i den.

Jag kollade runt på de bloggar jag brukar läsa och blev jätteförvirrad när jag var hos Jens. Hans ser ju likadan ut som din och jag undrade vad du skrev för konstigt och vem är Rasmus?...

2006-01-31 @ 20:35:49
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0