Triangeldrama

Har haft stor dramatik i mitt ena akvarium... Mina tre överlevande skalarer har tydligen växt till sig. Misstänker att två av dem har bildat par för den tredje har i princip fått stå i diverse hörn och ta emot stryk. Den är absolut störst men har ändå blivit hackkyckling. Trodde att den var död igår eftersom den formligen låg på bottnen men det var tydligen bara för att de andra två gav den en omgång om den försökte röra sig. Tyckte lite synd om den så idag har jag håvat upp den ur hörnet och släppt ner den i ett annat kar, Visserligen lite litet i längden för en så stor fisk men betydligt lugnare hoppas jag. (fast den har fått så mycket stryk att den är livrädd för småfiskarna i det karet med). Så påstår de att akvarium skall vara en rofylld hobby?
Måste dessutom göra vattenbyten i alla karen snart igen... Rofyllt var ordet..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0