tomtesanera

Nu får det fäcka med jul. Skulle ju egentligen ha avjulat hemmet i fredags men orkade inte så jag rymde till simhallen istället. Granen åkte ut i torsdags och idag fick vi ta itu med resten. Nu tror jag att vi fått undan alla tomtar och elljusstakar/adventsstjärnor/annan julig fönsterbelysning. Som vanligt är det ett helvete att få plats med det i samma lådor som man plockade upp allt ur... Har ju bara utökat årets pynt med en julgris och en ängel -resten fick faktiskt plats i lådorna förut... Mysterier!
Och jag undrar fortfarande var själva transformatorn till min fina julstjärna tagit vägen. Den är ful som stryk men vacker utifrån när den är tänd... det minns jag även om jag inte kunnat köra den iår... Förmodligen på samma ställe som min stora elljusstake som inte heller ville bli hittad. Vet inte om jag skall skylla på vittror, flyttkaos eller både och?
Sambon tycks tro att vi skalll passa på att ta itu med ALLA kartonger som stod i källaren. Hjälp! Nåja, bara jag slipper lyfta tungt så kan jag sortera i min egen takt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0