överlevde AF

Det mest traumatiska med gårdagens besök på AF var att jag ttvingades sitta och vänta i en timme innan jag fick påanmäla mig igen. Tråååååååååååååååååkigt! Näst mest frustrerande var att där de väl lyckats plocka över uppgifterna från mölndal där jag var förut så har någon glömt att spara uppgifter så allt som de lagt in efter 2001 var borta. Hepp! Fick ett roligt litet lösenord som jag skall kunna använda för att lägga tillbaka uppgifterna för jag vet minsan att jag jobbat häcken av mig sedan 2001 och då skall det finnas med. Fast jag gör hellre deras jobb åt dem och blir lämnad ifred med jobbsökandet än att jagas runt och betraktas som paria bara för att jag råkar ha blivit arbetslös. Tycker inte att det är något brott att bli arbetslös men vissa arbetsförmedlare har verkligen den attityden att man skall straffas för att man inte har någon anställning. Nästa som kör den stilen skall jag erbjuda att jag kan ta hans jobb.
Nu har jag ringt och försökt få ett arbetsgivarintyg för det senaste vikariatet för man har ju inte bara arbetsförmedlingen som behandlar en som skit - man skall slåss med a-kassan med. De behandlar alla som presumtiva fuskare och är fullständigt oflexibla. Bara för att man skickat in sina arbetsgivarintyg för tre månader sedan skall man inte tro att de finns registrerade utan helst skall man skicka in nya varje gång man rör på lilltån... Min nya taktik är att skicka med ALLT i intygsväg jag kan uppbringa. Kanske skulle gå tillbaka till 2001 där med för att täta arbetsförmedlingens luckor?
Tänkte att jag skulle gå en långpromenad med hunden idag men han gick upp och la sig igen så det verkar inte som om han hyser stort hopp om att få vara med, han har väl vant sig vid att få sova ifred när både Lasse och jag varit på jobbet. Får väcka honom sedan så blir han nog nöjd om det händer lite. Katten däremot uppskattar att dörröppnaren är på plats. Vill man inte bli in eller utsläppt kan man sova i vadderat, uppvärmt knä och kräva mat när man känner för det. Förstår honom fullständigt, det livet kan jag också tänka mig.

Kommentarer
Postat av: Jens

Jag ska framföra dina synpunkter till kollegorna.

2006-01-03 @ 18:31:24
URL: http://jens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0