Kolla, kaviar!

Har ju gjort en insats med mina försummade akvarium - måste säga att det verkligen lönat sig! Igår lekte mitt nyckelhålsciklidpar och godkände därmed den nya roten som en bra barnkammare. Dom är himla duktiga och har lyckats vakta äggen under natten med trots att de andra fiskarna försökt få sig lite kaviar. Undrar om det är samma par som lekt hos den förra ägaren. De här två verkar ju veta ungefär vad de sysslar med till skilnad från diskusarna jag hade innan. Diskusarna slet med att lägga rom och hålla borta de andra fiskarna och sedan så knäppte det till i skallen på dem och de tänkte bara "kolla, kaviar!" och sedan smaskade de i sig alla äggen...
Tyvärr slarvade jag ju med att göra rent rutorna under städningen och det straffar sig nu eftersom det är lite bösigt när jag försöker fota de stolta föräldrarna. Tyvärr tror jag ju inte att de har en chans att klara kullen även om de skulle lyckas försvara äggen fram till kläckningen. Roligt iaf att det blev lek på något i karen igen, inte ens guppysarna har ju ynglat av sig det sista så då undrar man vad man gör för fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0