händelserikt...

Det har snöat rejält hela eftermiddagen och kvällen. Temperaturen sjunker och vinden biter i öronen om man vågar dig ut. Pulsade ner till torget för att gå på första träffen med gravidyogan. Kändes bra även om man känner sig rätt flummig när man sitter och mässar obegripliga mantran i ett nödtorftigt uppröjt konferensrum...Vissa övningar kändes rätt sköna iaf och det var väl bara en som kändes helt hopplös. Gravidyoga är tydligen lite "snällare" än den vanliga yogan. man skall inte ta i och tänja tills det gör ont*s* Skall bli kul att se hur det känns i takt med att man blir större... Har ju alltid varit sugen på att testa yoga så det är ju kul att äntligen komm iväg.
Sedan råkade jag köpa en söt liten orkide när jag var inne och handlade mat. Tror det är en phalanopsis men lite mindre variant med små, näpna blommor och två stänglar igång. Den bad så snällt om att få följa med hem så det gick inte att motstå.
hemmakvällen avrundades med ett mysigt strömavbrott, en fas hade försvunnit så där i smyg upptäckte sambon när han skulle sätta sig vid sin dator...  Lampan lös som ett måsnken och vi började genast felsöka hela huset ett par varv, jag var till och med ute och kollade om ledningarna in såg OK ut (det brukar lägga sig minst ett träd på dem under vintern). Sedan ringde jag och felanmälde, det hade grannen också gjort visade det sig.... Vi konstaterade att han nog reagerat innan eftersom han  A; har ett rätt så nyrenoverat hus B; hans TV gick på den fas som försvann (vi kan se hans storbilds TV, om vi skaffar bra kikare så slipper vi ha egen?) Tydligen fisk de ordning på det hela till slut och det är ju rätt skönt när elpatronen går på den fasen som var nere...
Borde nog gå och lägga mig eftersom jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter men samtidigt har jag en sj_la halsbränna så det känns som ett bra alternativ att sitta och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0