God fortsättning

En vacker nyårsdag med någon minusgrad och ett stilla snöfall. Oerhört lungt och skönt och jag har lyckats sova till klockan tio om än inte i ett svep...
Nyårsaftonen blev rätt trevlig trots allt. Vi käkade rostbiff (hemmagjord) och potatisgratäng tills vi var så mätta att vi knappt orkade vara irriterade längre och sedan fick det bli kaffe (mmmm espresso! - koffeinkick!)och glass i kombination med lite videogloende för att orka fram till tolvslaget som skålades in i pommac. Lasse fick nöja sig med det med men han hittade sin cigarr och fick bolmat in det nya året (och djävlar vad det stinker när man är nykter och dessutom har tillfälligt överkänsligt luktsinne) Men  det gick att vädra bort och jag stupade i säng rätt snart in på det nya året.
Tror att det här är en utmärkt dag att göra ingenting...
Måste väl bara ladda för AF-besöket imorgon men det är väl mest att halka ned dit och se vad de hittar på den här gången. Kanske skall säga till dem att min plan är att spela ceasar på datorn i lugn och ro fram till att förlossningen närmar sig? Fast något säger att de inte skulle godkänna den så jag får väl fortsätta vara snäll och söka underliga jobb. Just nu finns det väl bara en tjänst ute som ens är realistisk att sikta på... Men jag tänker benhårt tro på att det ordnar sig.


Kommentarer
Postat av: Jens

Vad blev det för film?
Vilken AF ska du till i morgon?

2006-01-01 @ 10:51:50
URL: http://jens.blogg.se
Postat av: Ylva

Dags för oss att byta baciller! Du kan få mördarbakterierna jag fått från Leo, som däckat hela familjen.

Hur gör man om man tror "behårt" (är så kul att korra)? Vårtstånd?...

2006-01-01 @ 19:12:11
URL: http://yfronten.blogg.se
Postat av: Maria

Ylva:så, nu har jag rättat DET stavfelet... iaf. Ibland går det undan när man skriver... Bacillbyte låter ju som vad vi brukar råka ut för...

Jens; det blev lite glenn Killing i manegen och så var det nått annat som jag inte ens minns nu...

2006-01-01 @ 19:24:13
Postat av: Jens

Tackar för svart på fråga 1.
Fråga två handlade om vilken arbetsförmedling du ska gå till i morgon. I morgon gör jag min första dag som byråkrat på Arbetsmarknadsverket. så jag är ju lite nyfiken.

2006-01-01 @ 20:37:56
URL: http://jens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0