äntligen fredag?

En klar nackdel med att vara arbetslös är att man inte kan se fram emot fredagen som ett avbrott i arbetsveckan, alla dagar blir sig lika....  Dessutom kan jag lika gärna bli inringd som vikarie på helgerna med så man kan inte ens slappa och veta att telefonen håller tyst. Inte för att jag inte vill hoppa in och jobba men det här att aldrig kunna planera sina dagar blir lätt slitigt i längden.
Igår var jag överaktiv och hann både kasta ut julgranen och gå och handla. Idag siktar jag på att få ner resten av julsakerna - det är ju trettondag knut idag (och fredagen den 13.... hmmm!)
Känns inte som någon dag för större projekt idag hur som helst.
Få se hur vild bebisen tänker vara idag, jag har gett oss en kopp starkt kaffe så får vi se vem som flyger högst på det.. Verkar iaf som mycket av det där som "måste" fixas till krabaten löser sig. Kompisen visade sig ha oandade resurser så kanske är både säng och skötbord i hamn redan. vagnen har vi redan gjort upp om att vi skall överta och nått slags basgarderob finns ju redan hemma och ligger i tvägtthögen till någon dag jag känner mig mer som hemmafru. Kanske blir föräldrar av oss med så småningom? Men det känns väääääääldigt abstrakt just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0