tisdagsseg....

Det är frustrerande att bli så där trött, jag skulle sortera alla prylar som jag hivat undan på ett ställe och när jag gjort det var jag helt utmattad... Idag törs jag inte börja några sådana projekt för då kommer jag att sitta som en zombie när jag jobbar...
Undrar om det kan vara järnvärdena som spökar eller att man helt enkelt får vänja sig vid att allt sker i snigeltakt och lite i taget?
Har lite teorier om figuren i min mage. A, det blir en liten doktor Bombay (har haft en hang up på indisk mat och så gått på yoga och mässat märkliga mantran om guru, guru jag vet inte riktigt vad) B, det blir en åttaarmad bläckfisk (hur kan det annars puta ut och buffa och trycka på så många olika ställen samtidigt?)
Idag känns det annars som det vore en typidk pralinätardag, bara ligga hemma på soffan med pralinasken strategiskt inom räckhåll och en god bok som sällskap. Fast eftersom plikten kallar så får det projektet skjutas på framtisen.
Blev så nöjd när jag hittade en ursäkt till att inte beskära äppleträden ännu, det stod på en sida att man skall göra det på sommaren för de har lättare att hämta sig då... Eftersom jag inte vill nöja mig med att stå bredvid och peka så finns ju chansen att jag kan få handskas med sågen på egen hand om jag avvaktar...
Har betällt tomatförn med, undra hur katten jag skall få plats med dem egentligen? Fast man måste ju inte så alla på en gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0