När ingen ser

Fick äntligen tagit mig i kragen och läst Elisabeth Georges senaste. Annars tycker jag att denna ameriakanska deckardtrottnings engelska detektivromaner blir allt tjockare och innehållslösare så jag var inte helt övertygad om att jag skulle lägga tid på den men efter att ha läst en hint i en annan blogg att slutet var oväntat blev jag ju tvungen att ta med mig tegelstenen hem.
George använder hela sitt persongalleri igen och det känns som hon den här gången har lite intresse av både figurer och historia men fortfarande känns det som för många sidor och för liten handling. Dessutom börjar seriemördare bli ett uttjatat deckartema, vi har sett det så många gånger förr att det är svårt att överaska publiken.. Hon hinner med några snygga vändningar i handlingen och låter spåret ta en omväg men på det hela taget så känns det inte så nytt... Men slutet ÄR en överraskning! Hade kankse varit det i högre grad om jag inte varit beredd på att något skulle hända men jag hade kanske inte väntat mig just det här. Även om George stänger vissa dörrar så ställer hon andra på glänt och jag blir en smula nyfiken på hur hon kommer att gå vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0