En ailien i magen

Terri Herrera Eriksson skriver krönikor i aftonbladet, här har hon samlat de hon skrev om sin graviditet och första tiden som mamma. Tycker att titeln är träffande och var lite nyfiken på om jag skulle kunna känna igen mig. Det gör jag delvis men hitills har jag haft turen att må hyffsat under graviditeten och det som jag mest helhjärtat kan känna igen är reaktionen på den strikta könsuppdelning som råder bland barnkläder redan för pyttebebisar (ni som inte tror mig – ta en runda och kolla utbudet. Flickigt, rosa och pluttinuttigt på tjejavdelningen och basfärger, fickor och häftiga actiontryck på pojkavdelningen.)

Allt som allt var det lite kul läsning oavsett igenkänningsfaktorn men jag vet inte riktigt om jag inte hade väntat mig mer med den titeln…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0