Det flammande korset

Jag gillar Diana Gabaldons serie som började med "främlingen". Hela tanken på det här med tidsresor känns lite lockande och hon har lyckats skaffa sig ett persongalleri som man fäster sig vid, man vill veta hur det skall gå för dem och vänder sida på sida i de oftast rätt tjocka böckerna. Jag fick tag i del ett av en slump när jag läste i Borås och har sedan slukat dem men när det kom till "det flammande korset" hade jag kommit av mig lite. Dels dröjde det innan hon gav ut den här delen och dels så gjorde jag ett tappert försök att läsa den på engelska först men med den textmängden gick det inte, iaf inte eftersom det var ett tag sedan jag läst delen innan och därmed inte hade samma brinnande behov av att veta hur det skulle gå.
Nu har jag tagit mig igenom pocketupplagans 1249sidor med bokstäver som känns för små för att man skall orka läsa dem utan glasögonen på och jag är såld. Hon har fångat mig i intrigerna igen, jag kan förutse en del i handlingen och tycka annat är rätt fånigt men jag plöjer igenom texten och lägger ifrån mig boken med en lite snopen känsla - nu måste jag ju vänta på nästa del! Enligt vad jag förstått är den rätt nyutkommen och heter  A Breath of Snow and Ashes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0