måndag i december

Trött på regn och storm nu! Visserligen har det fördelen med att man slipper en elräkning som gör en mörkrädd men det behöver ju inte ösa ner i en takt som får en att fundera på att gå ut och bygga sig en ark… eller snarare fundera på att man borde ha gjort det för nu vill man inte ut. Nåja, får se det positivt –fortsätter det så här har vi snart sjötomt.
Måste ta och rensa diket så det blir lite mindre översvämning på gräsmattan. Det såg jag när jag vågade mig ut till brevlådan förut. Då inträffade också det intressanta att jag fick hjälpa brevbäraren att baxa loss hans lilla postmoped som kört fast i geggig vägkant. Lilla H var inte helt nöjd med att mamma varit på rymmen så länge och hade rymt från mattan där hon suttit och ålat en halvmeter bakåt för att tugga argt på tvättkorgen.
Har bestämt att vi inte behöver nån frisk luft idag om den skall vara så här ostyrig och blöt. Har vi missat öppna förskolan i en månad behöver vi nog inte vara sociala idag heller.
Hade det inte varit för att jag har en sovvägrande bebis så hade vi gått i ide tror jag. Gör nog ett försök att ta dottern under armen och gå för att sova middag sedan. Jag har haft svårt att somna om för stormen skull inatt och dottern vaknat femtielva gånger och gnytt, vet inte riktigt varför. Misstänker att det sitter nya tänder på G och klias för här skall bitas i allt och drägglas floder på nytt. Blir kul när hon får små vassa tänder även i överkäken, tror jag skall önska kevlarhandskar av tomten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0