God jul!

Nu har vi födelsedagsfikat och H har varit uppklädd i sin tomtedress med luva och allt. Hon tyckte nog att det var lite väl mkt folk som dök upp helt plötsligt men uppförde sig ändå klart godkänt.  Av någon anledning är hälften av paketen under granen till lilla H. Bara att inse att man defenetivt är petad till biroll på jul. Förr hade jag aldrig i livet gått upp utan att få kaffe på sängen den här dagen. Till och med det året när mamma hade dött och allt var upp och ner fick jag födelsedagskaffe på sängen... fast det känns ändå rätt OK. Måste vara rejält med vuxenpoäng? Har iaf fått paket och gratulationer så jag klagar inte. Är väl på fel sida trettio för att det skall vara nån större anledning att fira när det inte är jämt antal år.
Snart dags att fixa iordning julbordet och äta så man spricker. Två personer och någorlunda överens om vad som skall dukas upp även om jag vägrar gå inärheten av dopp i grytan och han inte inser tjusningen i lax (som egentligen inte är så julbordigt men jag tar chansen). Vi börjar visst få lite gemensamma traditioner även om man bortser från den att tjaffsa om städning och vad som behövs göras större delen av den 23...
och vem var det som tyckte att Ingvar Oldsberg skulle vara julvärd? Han slutar ju aldrig prata? Ser fram emot dagens höjdpunkt; Karl Bertil Jonssons julafton. "kall lyser julens stjärna över dem som icke hava något hem"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0