Vad barn säger

Barn säger de mest märkliga saker emellanåt. En liten flicka diskuterade allvarligt bebisar med mig och sa att en del bebisar kommer här (pekade på underlivet) och andra kommer här (pekade på magen) och frågade sedan var min bebis kommit ut. det brukar annars vara de som är något äldre än fem år som intresserar sig för hur förlossningen gick...
Andra repliker är roliga men obloggbara men idag fick jag höra vad jag sagt som liten. Kom förbi grannarna på sjuttiotaletnär jag var fem år ungefär. Frun i huset hade besök av sin farmor och hon hade frågat vem jag var och fått svaret: "Jag heter Maria och min mamma jobbar med preventivmedelsrådgivning för unga flickor" Lite oväntad presentation kanske? Lägg till att farmodern var bortåt nittio år och att jag var iklädd gröna gummistövlar - ENBART dessa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0