Utmaning från Lilldjuret

Även om det blir ont om tid att läsa,skriva och tänka emellanåt kunde jag inte motstå det här. På uppmaning(/utmaning) från lilldjuret:

 1. En bok som förändrade ditt liv?

Inte en enda bok och en omvälvande förändring men knuffar i nya riktningar i varierande grad från olika böcker. Jonas Gardells böcker fick mig tex att tro på att det fanns ett liv bortom de sena tonårens alla grubblerier.

2. En bok du läst mer än en gång?
Liftarens guide till galaxen Gillar Douglas Adams… Fast oftast är jag lite rädd för att läsa om sånt jag verkligen gillat – tänk om de inte håller för en ny läsning?
3. En bok du skulle vilja ha med dig på en öde ö?
 ”Det andra könet” kanske? Då skulle jag äntligen få läst hela.
4. En bok som fick dig att skratta?
”Liftarens guide till galaxen” och så en hel del av det Barbro Alving skrivit… Samt förståss ”jättens hus” för skildringen av den bittra bibliotekarien som mest tycker att låntagarna är i vägen…
5. En bok som fick dig att gråta?
”Black beauty”, den version som inte är bearbetad och gullifierad. ”Broarna i Madison county” och så ”Hej då allihopa” som fick mig att grina åtskilligt för att jag kunde känna igen mig i en hel del.
6. En bok du önskar hade skrivits?
Vet inte riktigt… fast just nu väntar jag ivrigt på en fortsättning på Laurie R Kings deckarserie med Russel och Holmes
.7. En bok som inte borde skrivits?
Skrivas är en sak men jag funderar emellanåt över hur vissa böcker har lyckats bli utgivna…
8. En bok du just nu läser?
 ”Knacka på” läser vi en gång om dagen… kommer snart att kunna den utantill. Lite svårt att få läsro nu när dottern kräver allt mer underhållning på dagarna men just nu håller jag på att läsa några av ”Kärringen mot strömmen”s (Barbro Alving) kåserier.
9. En bok du tänkt läsa?
Den listan blir bara längre och längre! Ibland lånar jag och bär hem för att aldrig komma till skott.  Men det händer att jag kan bocka av dem så småningom.
10. Skicka vidare till fem andra bloggare?
Passar tills vidare.  Vete sjutton om jag ens känner fem bloggare?

Kommentarer
Postat av: lilldjuret

Tack för att du svarade. Roligt att läsa!

2006-08-07 @ 11:31:12
URL: http://lilldjuret.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0