trött, tröttare...

Jag är korkad - borde sova nu när dottern sover men bllir sittande vid datorn. Njuter av att bestämma själv vad jag vill göra. Fast det är underbart att hon blir mer och mer aktiv så kan man sakna det där med att kunna lägga henne att sova och få tid att filosofera i lugn och ro... Men å andra sidan är det rätt kul att försöka lirka fram lite "anackande" och några strålande leenden. Fast om man hissar henne över ansiktet bör man hålla munnen stänngd.... annars kan man få en dräggelsträng i den och det är inte så mysigt.
Håller på att läsa en bok med kåserier av Bang (Barbro Alving) Imponerande att så mycket av dem står sig så väl fortfarande, ett och annat känns föråldrat men så har man de som trots tidsmarkörer som känns lätt forntida fortfarande har en humor som känns fräsch. Har annars mitt vanliga problem. Åtskilliga hyllmeter böcker men inget att läsa - iaf inget som jag känner för att läsa.
Fast nu fick jag ju en oväntad men kul utmaning så nu får jag iaf tänka på läsning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0