Tapetklister

Har flera år tidigare kallat mannagrynsgröt och polentagröt för tapetklister, får härmed göra avbön. Sempers banangröt ÄR ännu närmare tapetklister. Smakar rätt gott, intensivsöt banansmak som torkade bananchips ungefär, men konsistensen är vidrig i mitt tycke. Bara slemmigt tapetklisterliknande. Passar säkert utmärkt när man inte har några tänder. Gnolar på Jumpers gamla hit: ”tapetklister under dina skor, du är så mycket vackrare än vad du tror. Jag vågar inte. Jag vågar inte…”. Det är allt jag kan av texten men H blir glad och tycker att det är en skojig sång.

Vi har tjuvstartat med smakportioner. Visserligen säger de fyra månader men vi är snart där och barnet försöker sno min mat enbart hindrad av att motoriken inte är så utvecklad som skulle behövas för att lyckas med en sån kupp. Idag serverades sålunda banangröt, paketet märkt med att den är lämplig från fyra månader. H fann det intressant, snodde skeden och tuggade glatt på den och gapade ivrigt Tungan puttade runt den lilla gröt som inte hamnade utanför gapet så jag vete sjutton om hon svalde något alls? Är väl det som smakportioner handlar om, att de skall få vänja sig vid nya smaker och konsistenser, inte äta sig mätta. Men hon tyckte det var vådligt intressant och hela ungen var grötkladdig och nöjd när det var dags för sanering. Men hon var nöjd att få sin vanliga mat efteråt och hunden åt upp resten av grötportionen. Blev rätt mkt när man följde anvisningarna för minsta portionsstorleken som de tryckt på paketet. Skall nog räkna om så jag inte behöver ge fullt så mkt till hunden. Är i alla fall otroligt praktiskt att ha hund redan nu, kan tänka mig att han kommer att älska sitt städjobb när hon börjar äta mat på riktigt.
Sedan gick vi promenad på en och en halv timme så nu känner jag mig tröttfotad och nyttig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0