perspektivförskjutning

Man får lite nya sätt att se på saker som föräldraledig. Idag är tex en aktiv dag för jag har varit och träffat föräldragruppen, ätit lunch ute och ändå hunnit köra både diskmaskin och torktumlare. Klappar mig på axeln för att jag varit så duktig. Nu hinner jag dessutom blogga med. Tiden IB (innan barn) skulle jag betraktat det som en slö dag.

Nåja…v ad är väl en bal på slottet? Jag kan möjligtvis sakna en sån lyx som att få avsluta det man påbörjat om man nu önskar det men man vänjer sig vid att detta med att plocka ur diskmaskinen och fylla den med ny disk kan ta en halv dag. Det är att föredra att göra det i etapper mot att göra det lyssnande på en upprört skrikande bebis. Andra dagar går det på mer normala tider med en bebis som glatt tittar på och hojtar uppmuntrande.

Hon har föresten fått provsitta min gamla matstol en del den senaste veckan och det är tydligen mycket bättre än att dumpas i babysittern. Nu SER hon ju vad som pågår när hon är med i köket. I söndags studerade hon mkt intresserat hur jag delade en tomat och igår var lökhackning väldigt intressant men toppat av att se vad som hände när falukorvsbitar hamnar på golvet där katten står (de hinner aldrig riktigt till golvet – de försvinner på vägen) Mkt spännande, hon tittade så intresserat att det såg ut som hon skulle tippa ur stolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0